Asociace českých nábytkářů anebo kolikrát v životě si nábytek kupujeme (asi 2x či 3x)!

29.09.2013 19:04

Asociace českých nábytkářů anebo kolikrát v životě si nábytek kupujeme (asi 2x či 3x)!

 

V rámci souboru podzimních veletrhů, For Interior, For Decor a Present, For Gastro a Hotel,  které proběhly v PVA EXPO PRAHA v Letňanech od 26. do 29. září 2013, jsme uvítali přes 450 vystavovatelů v 6 halách a zúčastnili jsme se zajímavé  tiskové konference Asociace českých nábytkářů. Program konference obsahoval tyto otázky:

1.  Vývoj a perspektiva oboru výroby nábytku v číslech

Česká kvalita – Nábytek rozšíření značky a kvalita nábytku na trhu v České republice

 

 

Konání prestižní výstavy For Interior se tak stalo vhodnou příležitostí k otevření 5. ročníku soutěže Asociace českých nábytkářů, Nábytek roku 2014, ale i startu nové značky (Česká kvalita – Nábytek na „zakázkovou výrobu nábytku pro výrobce nábytku), která usnadní život zájemcům o nábytek vyrobený na míru.  Dozvěděli jsme se i nejčerstvější statistická data, která  vypovídala o vývoji a perspektivách sektoru výroby nábytku v tuzemsku.

 

  1. Vývoj a perspektiva oboru výroby nábytku v číslech: jaký je ekonomický výhled oboru?
  • V letech  2011, 2012 a 2013 se produkce nábytku držela  na vyrovnané úrovni, přičemž trvala stagnace spotřeby nábytku v České republice, ale pokračoval nárůst exportní výkonnosti českých nábytkářů a zvýšil se podíl spotřeby dováženého nábytku.

 

  • Letošní rok 2013 je pro český nábytkářský průmysl ve znamení pokračování vyrovnané hodnoty produkce, případně velmi mírného růstu. V současné době, kdy se světová ekonomika vzpamatovává z poklesu v předchozích letech, můžeme  hovořit o úspěchu. Tento stav je však způsoben pokračujícím růstem exportní výkonnosti českého nábytkářského průmyslu. Produkce většího množství kvalitního nábytku, který je exportován, je jedinou možností, jak mohou čeští výrobci zabránit poklesu výroby. Další statistické údaje vypovídají o stagnaci spotřeby nábytku na tuzemském trhu a růstu spotřeby importovaného nábytku. Další vývoj však bude odrážet situaci v zemích Evropské unie, zejména v Německu, které jsou nejvýznamnější trhy českých nábytkářů.

 

Stručně shrneme:

  1. největší podíl exportu českého (masivního, kvalitního) nábytku  uskutečňujeme do Německa, vyvážíme i do zemí, do kterých bychom před pár lety vůbec neuvažovali
  2. nakupujeme ve stále stejné míře výrobky, levnější i méně kvalitní,  importované (včetně Číny), protože stále u nás českých zákazníků  hraje roli nízká cena těchto produktů
  3. v České republice máme šest největších obchodních řetězců, které nábytek prodávají, ale přesto AČN by uvažovalo raději o svém obchodním řetězci, protože některé řetězce naše výrobky už prodávat nechtějí (IKEA)
  4. nábytkáři se budou orientovat na zlepšení služeb (včetně montážních), na výrobu nábytku na zakázku, o kterou je stále rostoucí zájem

 

  1. Česká kvalita – Nábytek

Značka na produkt ´Česká kvalita – Nábytek´ funguje od 17. 7. 2006. Nově, od 26. 9. 2013 jsme zavedli nově rozšířenou značku na kvalitní službu u ´zakázkové výroby nábytku´. Udělování značky na produkt zůstává beze změny.

 

 

Proč chceme nábytek na zakázku? ´Náš zákazník, náš pán!´

Osobní přístup při realizaci interiéru na zakázku, je přáním mnoha z těch, kteří si zadáváme výrobu nábytku na míru pro bydlení nebo podnikání.  Problémem však může být, jak si vybereme  správnou realizační firmu, která vše seriózně dodá a nainstaluje? Dodrží termíny i rozpočet? A ještě navíc po sobě například uklidí? Která bude ctít jednu ze základních podmínek úspěšného podnikání, náš zákazník, náš pán? Jak se však vyznáme v nepřeberné nabídce firem? Právě proto je zde prověřená značka kvality, Česká kvalita – Nábytek, jejímž správcem je od roku 2006 Asociace českých nábytkářů. Nyní je tato značka rozšířena o poskytování služby „Zakázková výroba nábytku“. Důvody pro rozšíření značky z udílení pouze na produkt k udílení i na službu jsou z části strukturální změny v nábytkářském průmyslu v České republice.

 

Česká kvalita – Nábytek na zakázkovou výrobu nábytku, je značka umožňující jednoznačně a jednoduše identifikovat tuzemskou výrobní nábytkářskou společnost, která byla přezkoumána kvalifikovanou institucí z hlediska kvality poskytované služby „zakázková výroba nábytku“.

 

 

  1. Nábytek roku 2014 – startujeme soutěž o design:

Nábytek roku je cena za nejvýznamnější designovou tvorbu v oblasti výroby nábytku v České republice.

 

Průmyslová výroba nábytku a jeho designová tvorba má v České republice dlouhou a úspěšnou tradici (začala v dobách Rakousko – Uherska, ale velkého významu nabyla za 1. republiky). Současným nábytkářům se krok po kroku daří tuto tradici upevňovat. Dokazuje to i soutěž Nábytek roku, kterou organizuje Asociace českých nábytkářů, jako nástroj podpory českých výrobců nábytku. Soutěž o nejlepší design nábytku v České republice je zde již po šesté.

Soutěž Nábytek roku 2014 probíhá už pátým ročníkem (rok 2009 byl ročník nultý). Nábytek  hodnotíme z hlediska, funkčnosti, bezpečnosti, estetiky a vhodnosti konstrukce a použitého materiálu.

Soutěž „NÁBYTEK ROKU“ probíhá pod záštitou:

 CZECHDESIGN.CZ

 CzechTrade

 Design Cabinet CZ

 Unie profesionálních designérů ČR

 

Soutěž „NÁBYTEK ROKU“ probíhá pod záštitou:

 CZECHDESIGN.CZ

 CzechTrade

 Design Cabinet CZ

 Unie profesionálních designérů ČR

 

 

AČN – Asociace českých nábytkářů

Na poříčí 12

110 00 Praha 1

 www.czechfurniture.com

e-mail: acn@czechfurniture.com

tel./fax: 222 313 640

mobil: 777 294 404

 

www.apicon.cz

www.czechtimber.cz

 

Ing. Olga Koníčková (z tiskové zprávy)

Foto: internet, autorka